ЯК БУТИ ДАЛІ?

11.03.2013, 10:27

“Усі системи, що забезпечують життєдіяльність міста, мають працювати чітко, злагоджено і безперебійно,” - постійно наголошує міський голова С.А. Супрун. Цьогоріч двічі – 17 січня і 4 березня – призупинялася робота центральної теплової котельні, що розташована на вул. Енергетиків, 31. Як наслідок – на певний час деякі будинки міста залишалися без тепла і гарячої води.

Як забезпечити надійність роботи центральної теплової котельні? Можливості вирішення цієї проблеми обговорювали учасники виїзної робочої наради, яку провів минулого тижня на території головного об’єкта теплоенергетики міста С.А. Супрун. У роботі зібрання брали участь начальник КВП «Комсомольськтеплоенерго» М.М. Лихожон та начальник енергодільниці цього під-приємства О.А. Коломієць, начальник Комсомольської філії ПАТ «Полтаваобленерго» І.М. Старокожко та його заступник Г.І. Норов.

Причина збою роботи котельні обидва рази була одна і та ж, коли зупиняється для ремонту діючий мережевий насос, виникає проблема з підключенням резервного. Чому не ввімкнувся електропривод - один із елементів комутаційної апаратури РП-7 при підключені резервного насоса? Як зазначив О.А. Коломієць, обладнання РП-7, власником якого є «Полтаваобленерго», експлуатується з 1967 року і вже давно потребує модернізації. На його думку, щоб унеможливити виникнення подібних аварій, слід демонтувати приводи з існуючим обладнанням розподільчого пункту, а на їхнє місце установити вакуумні вимикачі у комплекті з релейним захистом. У свою чергу, «Комсомольськтеплоенерго» має замінити на котельні мережевий насос потужністю 630 кіловат на такий же потужністю 400 кіловат. Це дасть можливість зменшити витрати електрики. Якщо від цього будуть позитивні результати, тоді, можливо, буде сенс замінити 1-й і 2-й насоси потужністю 630 кіловат на мережеві насоси потужністю 400 кіловат. Звісно ж, це може відбуватися лише за умови наявності у підприємства теплоенергетики необхідних коштів.

За словами М.М. Лихожона, для стабільної, безперебійної роботи центральної котельні необхідно (як це перед-бачено проектом), щоб два мережевих насоси працювали, а два були в резерві. З об’єктивних причин 4-й мережевий насос був демонтований. На сьогодні спеціалісти підприємства роблять все для того, аби 4-й мережевий насос функціонував. Оперативні ремонтні бригади електромонтерів Комсомольської філії ПАТ «Полтаваобленерго» постійно перевіряють обладнання РП-7. Як повідомив І.М. Старокожко, у серпні 2012 року було виконано технічне обслуговування обладнання РП-7, проведені лабораторні випробування, обладнання визнали придатним для експлуатації.

У разі заявки КВП бригада ремонтників ПАТ «Полтаваобленерго» терміново виїхати не може. Отже, щоб забезпечити стабільне, надійне функціонування центральної котельні протягом усього опалювального сезону, необхідно мати 4 мережевих насоси відповідної конструкції і модернізовану РП-7.

На сьогодні влада міста звернулася з листом до керівництва головного управління ПАТ «Полтаваобленерго», де викладена пропозиція про включення до їхнього плану розробки проекту модернізації РП-7. «Ми готові взяти участь у співфінансуванні цього проекту, аби у майбатньому не виникало подібних аварій. Маємо визначити план першочергових дій і на перспективу, щоб у наступному опалювальному сезоні це не повторилося», - підкреслив С.А. Супрун.

Таїсія ЛИМАНСЬКА.