У КОМСОМОЛЬСЬКУ ПРАЦЮЄ «ТЕЛЕФОН ДОВІРИ»

29.07.2013, 16:21

Якщо людина звертається на «Телефон Довіри»,
значить вона хоче змінити життя на краще і готова
докласти до цього зусилля, хоча цього іноді не усвідомлює

 

На виконання нових соціальних ініціатив Президента України В.Ф.Януковича «ДІТИ – МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ» у місті Комсомольську працює «гаряча телефонна лінія» з питань захисту сімей з дітьми.

«Телефон Довіри» - спеціалізована служба Комсомольського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, яка здійснює по телефону психологічне та інформаційне консультування різних категорій населення, які перебувають у складних життєвих обставинах. 

Функції «Телефон Довіри»:

- надання допомоги абонентам, які перебувають у кризових ситуаціях: мають різні сімейні проблеми, труднощі у вихованні дітей, проблеми спричинені станом здоров’я, життєвими звичками або способом життя тощо;

- телефонне інформування та консультування дітей, підлітків, молоді, батьків та педагогічних працівників із соціально–психологічних, педагогічних, медичних та правових питань, соціалізації і становлення молодої людини;

- перенаправлення, при потребі, абонентів до інших фахівців та служб, в компетенцію яких входить вирішення відповідних проблем, для більш повного та кваліфікованого забезпечення їхніх запитів.

Телефонне консультування завжди базується на етичній основі. Одними з основних принципів роботи Служби є професійність, анонімність та конфіденційність

Абоненту що звернувся на «Телефон Довіри» не потрібно називати себе і повідомляти місце свого перебування. Це дає йому можливість почувати себе вільним у викладі особистих проблем і складних ситуацій, незалежно від його статі, віку, віросповідання, національності, соціального статусу, дає можливість оцінити свої та чужі вчинки, позбутися почуття приниженості, ізоляції, що паралізує сили і робить проблеми нерозв’язними.

Консультант і абоненти не бачать один одного, що додає комфортності та зручності для іншої сторони при обговоренні різних життєвих ситуацій., які часто стосуються особистого життя і потребують збереження суворої конфіденційності. Спеціалісти які надають дану послугу, не вирішують «що таке добре і що таке погано», приймають людину, на тому боці телефонної трубки, такою,  якою вона є,  з його цінностями та світоглядом і не намагаються переробити чи виховувати людей. Спеціалісти допомагають людині розібратися в собі та в ситуації, що склалася та знайти оптимальний законний шлях її вирішення.

Історична довідка

Послуга надання допомоги по телефону виникла на початку минулого століття. У 1906 році пастор Уорен заснував у Нью-Йорку лігу «Врятуйте життя», напрямом діяльності якої було надання моральної та психологічної підтримки по телефону всім, хто перебуває у кризовому стані. В Європі служба допомоги по телефону була створена у 1948 році. Її заснували психіатри Гофф та Рінгель, які створили центр під назвою «Допомога людям, що втомилися від життя». Однак найпотужніший поштовх у розвиток телефонної допомоги був пов’язаний з діяльністю англійського священика Чада Вари з Лондона. Ідея організації і діяльності його служби була підтримана більшістю європейських країн, після чого в 60-х роках в Женеві була створена перша Міжнародна федерація служб невідкладної телефонної допомоги (IFOTES), яка на сьогодні координує і підтримує роботу 340 служб невідкладної телефонної допомоги більше, ніж у 30 країнах світу. В цих організаціях щорічно відповідають на більш ніж 4 млн. життєво важливих дзвінків.

 В Україні перша служба невідкладної телефонної психологічної допомоги була заснована у 1983 році в Дніпропетровську. У 1990-х роках після створення в Україні мережі центрів соціальних служб така допомога стала більш доступною. Основною відмінністю моделі в організації служб телефонної допомоги в Україні є фахова (професійна модель), при якій співробітниками є психологи, лікарі, педагоги, що пройшли відповідну підготовку.

 Спеціалізована служба «Телефон Довіри» при Комсомольському МЦСССДМ була створена у 2005 році. За час її діяльності зареєстровано 3246 телефонних звернень громадян, до того ж не лише мешканців нашого міста. Телефонували люди з різних міст та областей України, було декілька дзвінків із закордону. Питання стосувалися переважно внутрішньо- та міжособистісних проблем (складних стосунків між членами родини, взаємостосунків з друзями, коханими тощо), залежностей, депресій, просто різна довідкова та консультаційна інформація з соціально-педагогічних та психологічних питань.

Консультанти «Телефону Довіри» можуть надати кваліфіковані відповіді на психологічні, педагогічні, юридичні, соціальні, інформаційні питання, або, в  разі необхідності,  переадресувати абонента до іншої установи, в чию компетенцію входить вирішення  питання з яким людина звернулася.

Слід зазначити, що ініціатива Комсомольського міського ЦСССДМ щодо створення служби «Телефон Довіри» була відразу підтримана міською владою та забезпечена фінансово з міського бюджету (ремонт приміщення, установка телефонної лінії, оплата праці залучених спеціалістів — практичних психологів тощо).

Комсомольськ завжди відрізнявся прогресивними ідеями та перспективними планами, які враховують найважливіші, в тому числі, соціальні проблеми міста. Тому мені, як керівнику соціального закладу, який опікується людьми, що потрапили у складну життєву ситуацію, важливо й суттєво в роботі те, що міська влада враховує потреби громадян, чітко визначає пріоритетні напрями та забезпечує фінансову підтримку соціально-значущих проектів і програм, які сприяють соціально-економічному розвитку територіальної громади.

Цікавий досвід представили наші колеги з м. Черкаси. Там найближчим часом за ініціативою одного з депутатів міськради та завдяки зусиллям активної громадськості планується відкрити телефон довіри на базі Благодійного Фонду «Сила Доброти». Консультантами працюватимуть спеціально підготовлені волонтери. Поки триває ремонт приміщення активісти займаються пошуком коштів на установку та оплату телефонної лінії та соціальну рекламу.

Подібні приклади підтверджують потребу громадян у таких послугах та стають взірцем можливостей, які відкриває співпраця влади і громадськості задля розв'язання актуальних проблем територіальної громади та впровадження адресних соціальних проектів.

«ТЕЛЕФОН ДОВІРИ» працює щоденно,
крім вихідних та святкових днів, з 800 до 1200 та з 1300 до 1700
тел. 2 66 66

 

Олена Запсельська, директор
Комсомольського міського ЦСССДМ