Фахівці Пенсійного фонду Полтавщини готові до реалізації урядового рішення

29.09.2022, 14:28

Нещодавно прийнято урядове рішення «Про надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України». Що викликало зміну механізму призначення житлових субсидій та пільг? Перш за все - це потреби воєнного часу, зокрема, активне переміщення населення з небезпечних регіонів. Аби захистити права внутрішньо переміщених осіб на отримання субсидій і пільг, у Пенсійному фонді призначення такої допомоги планують здійснювати екстериторіально, тобто громадяни матимуть можливість подавати документи на отримання виплат з будь-якої точки держави.


Постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2022 року №1041 передбачено, що з 1 жовтня Пенсійний фонд України буде лише виплачувати призначені органами соціального захисту населення субсидії та пільги, а вже з 1 грудня – і призначати, і виплачувати. Громадяни, як і раніше, одержуватимуть виплати на свій банківський рахунок або через пошту.


Готуючись до реалізації нової функції, працівники регіонального управління Фонду здійснили попередній аналіз щодо контингенту одержувачів субсидій, власних технічних і технологічних можливостей, кадрових ресурсів, обладнання робочих місць тощо. Встановлено, що за попередніми прогнозами, понад 150 тис. сімей полтавського краю знадобиться субсидія в новому опалювальному періоді. 


Як свідчить статистика, минулого опалювального сезону житлові субсидії отримували близько 139 тис. домогосподарств регіону. Усім їм допомогу перепризначили автоматично. Ще близько 10-15 тис. сімей може знадобитися субсидія через зменшення чи втрату доходів. Такі висновки зробили фахівці Пенсійного фонду Полтавщини, аналізуючи загальноукраїнські показники та соціально-економічну ситуацію в області.


Наразі на Полтавщині у звичайному режимі продовжують функціонувати 17 відділів обслуговування громадян, робочі місця яких розміщені в 26-ти населених пунктах. Обслуговування громадян області здійснюється незалежно від місця їх реєстрації.


У всіх сервісних центрах Фонду впроваджені єдині стандарти і сучасні технології обслуговування, створюються комфортні умови для відвідувачів. Інклюзивне середовище представлено пандусами, кнопками виклику фахівців, табличками зі шрифтом Брайля, метрономами тощо. Загальна рейтингова оцінка відповідності сервісних центрів стандартам обслуговування громадян складає майже 100 %. 


Постійно триває співпраця Головного управління з територіальними громадами щодо облаштування віддалених робочих місць, де спеціалісти Фонду надають послуги місцевим мешканцям і переселенцям. На сьогодні поза межами сервісних центрів працівники Пенсійного фонду області надають послуги на 23-х віддалених робочих місцях у приміщеннях підприємств, установ, організацій області.


Упродовж останніх років у процесі реформування в Головному управлінні продовжувалося оновлення парку комп’ютерної техніки, запроваджені сучасні адміністративні та функціональні інформаційні сервіси, спрямовані на вдосконалення системи управління фінансовими, організаційними та кадровими ресурсами. У числі важливих технічних надбань - 127 робочих станцій, 50 ноутбуків, 103 планшетних сканери тощо. За підрахунками, для повноцінного здійснення процесу призначення і виплати субсидій необхідно ще близько 90 комплектів сучасної техніки. Ця потреба доведена Пенсійному фонду України.


У восьми найбільших сервісних центрах Фонду області функціонують системи електронної черги. Цей сервіс дає змогу записатися на прийом до фахівців дистанційно – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Зважаючи на нові функції, програмне забезпечення електронної платформи Фонду вже доопрацьовується в частині мети відвідування.


Крім того, кожний сервісний центр Головного управління має мультимедійну станцію з доступом до мережі Інтернет задля доступу відвідувачів до вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України, через який теж буде здійснюватися формування заявок на отримання субсидії.


Аналіз свідчить, що у всіх відділах обслуговування громадян робочі станції відповідають вимогам щодо програмного забезпечення, всі робочі місця обладнані сканерами та мережевими принтерами.


Для розміщення архівних документів фахівці Фонду готують зараз додаткові архівні приміщення і придбали необхідну кількість стелажів.


Отже, всі пенсійні установи Полтавщини готові до прийому і обробки заяв та інших документів громадян на призначення субсидій та пільг.


Головне управління Пенсійного фонду 

України в Полтавській області